Loudoun County, VA

Först av allt kanske jag ska kläcka ur mig att min avresa till New York är den 27 Juli, 2009. Där kommer jag spendera mina första dagar som nykomling i USA, för att senare resa vidare till Loudoun County som ligger i Virginia. För att dra det hela lite längre så är det en förort till Washington DC (om jag förstått det hela rätt, man är ju inte mer än människa)
Äntligen har jag tagit tag i detta, och inte fegat ur totalt som förra gången - vilket resulterade till att jag fann en helt underbar familj på bara några dagar. Nu när jag berättat för dem flesta att jag åker om mer eller mindre 6 veckor, kände jag mig tvungen att ta tag i mitt bloggande.

Efter mailkontakt och två samtal med min blivande familj, bestämde vi oss tillsammans att vi faktiskt klickade väldigt bra med varandra. Och med andra ord så kommer jag stanna med denna familj i ett år, känns otroligt spännande.
Pappan i familjen är ursprungligen från Oslo, och pratar därför norska - men såklart, oftast engelska eftersom hans fru är amerikan. Dem har en son på 2½ år tillsammans, och väntar även tillskott i December detta år.

Till råga på all lycka, så har jag även två vänner i The States. Linn - som är aupair i Seattle, och Maggi som numera bor i Williamsburg, VA. - Och ja, jag kände mig ju tvungen att kolla upp hur långt det ska bli mellan oss tre. Linn är det väldigt långt till tyvärr, eftersom hon kommer vara på andra sidan av hela USA. Till Magg's är det ca 20 mil. Riktigt otippat, men skrattretande att vi faktiskt har relativt nära till varandra (?)
Med lycka kommer även sorg, och klart så kommer det bli riktigt svårt att säga hejdå till familj och vänner. Dock så får jag vara glad att vi lever på 2000-talet och vi behöver därför inte handskriva brev till varandra för att kunna prata.


Jag skulle gissa att allting kommer gå skapligt fort nu, och innan jag ens vet ordet av sitter jag på planet.


  

Kommentarer
Postat av: Emily

Shit vad spännande! Hur länge ska du vara borta?

2009-06-09 @ 10:43:15
URL: http://emilystighall.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Åh, vad roligt :) Hoppas att du kommer att få det lika bra som de andra som åkt iväg!

2009-06-09 @ 18:35:16
URL: http://ircl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0